Het Weekend zit erop - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu Het Weekend zit erop - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu

Het Weekend zit erop

Door: Eime

Blijf op de hoogte en volg Eime

05 November 2012 | Australië, Heyfield

Vandaag is het maandag 5 nov hier lekker warm weer 32 graden.
Het weekend was best oke weinig extra stuff dus lekker rustig aan gedaan wel beide dagen smorgens en savonds gereden.
Je kunt goed merken dat the koeien de warme dagen ook wel fijn vinden.
Betere heats en ook meer die goed zijn dan de koude dagen.
Koeien zijn hoier veel meer gewnd aan hete dagen dan bij ons.
vandaag moten we een bedrijf doen waar 130 koeien geinsemineerd moeten worden morgen hopelijk nog meer.
Hij heeft ze allemaal gesynchroniseerd.
ik ga vanmiddag ook nog naar een vehouder die zijn pinken heeft gespoten maar ik weet nog niet hoeveel dat er zijn.
Lekker druk allemaal dus vanavond een extra farm in de nightrun.
Die krijgt nu de returns van de 3 weken geleden gesynchroniseerde koeien.
Kunnen er van de toen ongv 150 per dag geinsemineerde nu wel 50 per dag zijn.
de rates van de van de eerste joining zijn hier always lager dan bij ons.
We zien wel wat we krijgen zeg maar en ik was er toen ook nog niet dus ja.....!!!!!!
Er worden hier nog steeds aardig wat crv stieren gebruikt messt populair zijn nog steeds: Olympic Kian Grandprix.
Daarnaast nu ook veel Holman, Improver en Cricket ook Classic draait hier nog.
Big winner gooit hier ook hoge ogen dus ik vertel alle farmers dat hij een Crv vader heeft HIHI!!
O en jan en de rest die dit leest bedankt voor de reacties ik waardeer het dat jullie de tijd nemen om de blogs te lezen.
Voel je je toch een beetje connectet.
Nou ik ga ff eten de groeten allemaal en tot snel

greetzz eime

• 05 November 2012 - 07:35

Paps:

Ha kerel,

Nou we volgen je op de voet hoor.
    Jij bedankt voor al je blogs.

Gr paps

• 05 November 2012 - 16:26

Arnold:

Hallo eime,

Je schrijft mooie verhalen, vol houden! Ik lees het allemaal met veel plezier.
    Ik hoop dat het je allemaal goed gaat daar.

Tot later,
    groetjes Arnold.

• 06 November 2012 - 15:35

Ome Piet En Tante Pauline:

Hallo Eime.
    Wat fijn weer wat belevenissen van je te lezen
    Je maakt het goed begrijp ik en je maakt van alles mee
    En hoe is het zonder je verloofde? Dat moet wel stil zijn Maar tegenwoordig kan je op verschillende manieren met elkaar contact hebben zonder dat wij dat merken
    Maar dat is jullie gegund hoor
    De hartelijke groeten van ons en tot de volgende keer.

• 06 November 2012 - 19:49

Rina:

Hey Eime,

Dat klinkt allemaal weer hartstikke mooi. Volgend jaar moet je maar keertje thuis blijven, ik weet wel een vervanger haha.
    Leuk dat je zo fanatiek schrijft, het is leuk om te lezen. Ohja en gebruikt lekker veel punten en komma's ;-)

Geniet ervan, voor je het weet mag je weer terug naar ons koude kikkerlandje...

Groetjes

• 07 November 2012 - 21:02

Frank Van Gastel:

Hallo Eime,

Goed te horen dat je er enorm van geniet.
    Je ziet wel de kracht van CRV stieren kom je oevral tegen.

Veel plezier

• 07 November 2012 - 22:36

Mams:

Hey Kerel

Eindelijk tijd om je es ff een hart onder de riem te steken.
    Ik ben jaloers op de temperaturen hoor!! kzou ook wel ff in het zonnetje willen zitten.
    Hier gaat alles zijn gangetje, weet je de kinderen vragen steeds naar je.
    Maar dan moeten ze nog ff een paar weekjes wachten.
    Wat fijn om te lezen dat je het weer goed naar je zin hebt....ikke niet zo als je er niet bent, maar dat went alvast voor april. Haha
    Vandaag dankdag gehouden, dat was erg fijn ook pa naar de kerk geweest!!!
    We zitten nu even bij te kletsen en gaan weer tukkies doen.
    Heel veel groetjes van iedereen en werkse, geniet ze en vergeet thuis niet he!!!!!
    Rocko is er nu eindelijk aan gewend dat je er niet bent, dat heeft echt een week geduurd.

We miss you all!!!! grote knuffel van ons allemaal.... mams
    Steeds naar het raam, en als hij je naam maar hoort, klimt hij op schoot.

• 08 November 2012 - 20:16

Jan Stinnissen:

Hoi Eime,

Leuk dat er wordt gereageerd van uit Nederland. Jou opmerking betreft Big Winner een schot in de roos. maar stieren van Kampen worden door ons daar vermarkt. Ben benieuwd waar de criteria ligt bij de veehouders in Australië betreft melk, eiwit en/of levensduur. Of is het produceren wat de markt nu vraagt en we zien wel wat de dag van morgen brengt. Hoe is het met het weer daar? Vorig jaar had ik het idee dat de ene barbecue naar de andere werd gehouden. Zijn er nog meer inseminatoren van CRV in jou omgeving aan het werk of are you the only the lonely?

Groeten,Jan.

• 08 November 2012 - 23:00

Paps (2e):

Ha Eime,

Anke schreef de volgende reactie in Facebook?

Anke Mahne
    Heyfield!! Daar woont mn beste vriendin, die veearts is. Klein wereldje! Hoe lang is hij nog daar?

Kennen ze daar een vrouwelijke veearts in Heyfield?
    Doe ze de groeten dan van Anke Mahne-van Leeuwen.

Nou schrijf maar weer snel je volgende proza. Schitterend!

Gr. Paps.