Alweer woensdag - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu Alweer woensdag - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu

Alweer woensdag

Door: Eime

Blijf op de hoogte en volg Eime

14 November 2012 | Australië, Heyfield

Hey everyone

Deze week is het een beetje rustiger we hebben de routes een beetje geswitched.
zodat het voor allebei makkelijk rijden is .
Vandaag had de laatste farm geen cows on heat so that was snel thuisw komen.
Gisteren en maandag hebben we een geplande burnoff gedaan in de achtertuin hier om te voorkomen dat er spontane bushfires ontstaan.
Echt bizar om mee te maken het gaat zo bizar fast het vuur its incredible.
Also een beetje scary want je kan very weinig in brengen soms.
Maar ja wel een leuke nieuwe ervaring om mee te maken.
Vandaag was er een worker who had also de curses gedaan pas geleden .
Hij wanted to try een paar cows as well dus dat gedaan maar at the end van de 6 guns die ik hem had gegeven deed hij er 3.
Maar wel cool om ook in australie je kennis te kunnen delen.
Maandag heb ik nieuwe bulling beacons op 350 cows geplakt voor de tweede ronde van de a.i there.
The farmer plakte de stickers ik smeerde de lijm erop best leuk om te doen op de rotary.
O en jan in antwoord op je vraag de main priority hier is uier benen eiwit melk komt vanzelf wel zeggen ze en dat is ergens natuurlijk ook waar.
deze week met een veehouder gesproken die een paar 14 jaar oude koeien heeft en een van 18 jaar still working fine.
het weer hier is heerlijk meeste dagen ruim over 20 lekker kleurtje krijgen.
Hier in the buurt are geen andere nederlandse techs maar er zitten er 2 bij nothern herd.
Oke ik ga vandaag lekker rustig aan doen en ff paardrijden en morgen zien we wel weer

tot snel
groeten
eime

• 14 November 2012 - 06:28

Paps:

Ha Eime,

Fijn om weer een nieuwe blog tezien. Als je de heledag in het ziekenhuis acher geslotem deuren zitis het weer fijnom een levensteken te zien.
    De letters zijn heel klein dus als er een foutje in zit, sorry dan.

Heb je ook nog wel tijd om rond te kijken of misschien familiebezzoek?
    Ome Bas is nu bij Anke.

Nou jongen, veel geluk en bewaring in de werk en verblijf daar.
    Ik kijk weeruit naar de volgende blog

Gr. Paps

• 14 November 2012 - 20:12

Aart En Arinda + Kids:

Ha b(r)oetje,

We komen er nu pas achter dat je een blog bij houd ;0
    dus ik (arinda) heb het even lekker terug gelezen!!
    volgens mij vermaak je je wel!!

veel plezier nog en tot snel!!

dikke knuffel uit Groot Ammers

• 16 November 2012 - 23:08

Mams:

Hey Eime

Heerliujk om je verslagje weer te lezen.
    Hou het nog een beetje nederlands he!!!
    Die ouwe kenne het anders nie leze.
    Goed dat je tussendoor nog ff met je collega's overlegt.
    Maar leuk dat je een ander nog wat kan leren.
    Stevine lekker hier het weekend, dus wij gaan weer genieten.
    Morgen ff naar je huisje want daar moet ok nog een en ander gebeuren.
    Hier gaat alles lekker zijn gangetje gelukkig....Rock was (gek) toen Stef kwam maar ja zou jij ok zijn.