Alweer vrijdag - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu Alweer vrijdag - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu

Alweer vrijdag

Door: Eime

Blijf op de hoogte en volg Eime

02 November 2012 | Australië, Heyfield

De dagen gaan snel als er veel te doen is, de ronde die ik rij s'ochtends heeft zich uitebreid.
Ik heb er nu 2 bedrijven bij een in waardoor ik veel verder moet reizen.
Het kost 3 kwartier om bij het eerste bedrijf te komen, en vanaf daar 3kwartier naar het volgende.
Daarna is het wat dichter op elkaar maar ach ik vind het wel gaaf .
Gisteren onderweg naar het eerste bedrijf kwam ik een wombat tegen.
Het was ongeveer 9 tot 12 graden hier gisteren en heel harde regen en wind.
Was echt koud tot op het bot toen ik thuiskwam, alle koeien moet je buiten insemineren dus dat ging lekker!!!!!
Na dat ik een warme douche had gepakt en wat warme kleding aan getrokken had ging ik onderweg naar een veehouder.
Die woont een uur rijden verderop maar met die harde wind was dat een hele tour.
Ik moest wsat semen afleveren 225 roumare en nog wat jersey, hij heeft 800 koeien verdeeld over 2 bedrijven
Op de terugweg lag er een boom op de weg die er op de hhenweg nog niet lag.
Het ging dus aardig te keer en ik was ook blij toen ik weer thuis was.
De 2 laatste bedrijven waar ik vandaag was die doen de detectie met (scratchy's).
Dit zijn stickers met zo'n zilverlaagje dat je er af kan krabben net als met een kraslot.
werkt op zich redelijk maar dat tweede bedrijf daar werkt iemand die er niet zo goed in is om het te zien.
Dan heeft hij er 15 uitgehouden waarvan er 3 geinsemineerd worden.
ook dat maak je mee.
Die 2 bedrijven zijn trouwens van dezelfde eigenaar, hij heeft op bijde bedrijven andere workers.

nou ik ga ff mijkn koffie opdrinken en ik spreek jullie snel weer

groeten
Eime

  • 02 November 2012 - 07:26

    Paps:

    Ha jongen,
    Je maakt zo heel wat kilometers. Het is voor ons moeilijk voor te stellen hoe het er daar uitziet en zo. Je loopt aan de andere kant van de wereld dat is wonderlijk. Met ons verstand niet te bevatten.
    Ik wens je nog veel kracht en wijsheid toe.
    En draag je elke dag op aan Hem die Hemel en aarde gemaakt heeft.
    Zijn.ogen doorlopen de ganse aarde.
    Dikke knuffel uit nederland

  • 02 November 2012 - 18:58

    Tante :

    Hallo Eime
    Even een berichtje van ons ,wij vinden het fijn voor jou dat je het goed naar je zin hebt.
    Druk met je werk dan vliegt de tijd voorbij.
    We hebben je laatste berichtje ook weer gelezen het is nu niet zo warm meer en veel regen en wind
    het lijkt nu wel Nederland ook regen en wind.
    Hier kan je een zwijn of een ree tegen komen maar niet de dieren die jij daar gezien hebt
    Veel sterkte met je werk en met het reizen Veel liefs van ons en groetjes.

  • 02 November 2012 - 18:58

    Tante :

    Hallo Eime
    Even een berichtje van ons ,wij vinden het fijn voor jou dat je het goed naar je zin hebt.
    Druk met je werk dan vliegt de tijd voorbij.
    We hebben je laatste berichtje ook weer gelezen het is nu niet zo warm meer en veel regen en wind
    het lijkt nu wel Nederland ook regen en wind.
    Hier kan je een zwijn of een ree tegen komen maar niet de dieren die jij daar gezien hebt
    Veel sterkte met je werk en met het reizen Veel liefs van ons en groetjes.

  • 02 November 2012 - 20:00

    Jan Stinnissen:

    Hoi Eime,

    Ik lees dat je veel kilometers rijdt, maar jou status als formule 1 coureur moet het een makkie zijn. Maar alle gekheid op een stokje, is er veel verschil met vorig jaar? Worden er ook CRV stieren gebruikt? en zo ja welke zijn er daar populair? Volgens mij zijn de weersomstandigheden niet veel beter dan hier. Hier gaat alles z'n gangetje, Martin een verstuikte enkel en met het plan systeem zijn er geen problemen meer. Leuk dat je regelmatig berichtjes op de site zet en ik hoop dat er regelmatig wordt gereageerd ook van onze kant!

    Groeten, Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Heyfield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2012

Wat een HITTE!!!!!!!!!!

23 November 2012

Sorry dat het zo lang duurde

17 November 2012

Het is weer Zaterdag

14 November 2012

Alweer woensdag

10 November 2012

drukke week geweest
Eime

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 12215

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: