een nieuw verhaaltje - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu een nieuw verhaaltje - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu

een nieuw verhaaltje

Door: eime

Blijf op de hoogte en volg Eime

09 November 2011 | Australië, Heyfield

zo nou het gaat lekkwer hier gisteren een enorme thunderstorm echt heftige regenvaal 25 mil in 2 uurtjes en ik was lekker aan het werk uiteraard.
in het werk gaat het best oke er is een boer nu klaar met de pinken en er is een ander groot bedrijf opgestart waar we 700 koeien moeten dekken en 100 pinken met gesekst semen moet inseminerendus dat is wel ff een gheel paar koeien extra op een dag is wel gaaf.
er is nu ook een boer aan de tweede run begonnen dus alles wat van de eerste weken terugkomt wordt nog een keer gedekt hopelijk niet te veel en daarna jagen ze de bulls er weer bij.
de boeren zijn hier wel erg blij met de vele regen want nu hoeven ze veel minder te erigeren dan andere jaren en dat scheelt een heel paar centen.
de afgelopen tien jaar zijn hier veel groger geweest dus wat dat betreft heb ik een goed jaar te pakken ook voor de bevruchtings resultaten als het goed is nou ik ga weer

tot snel groeten eime

• 09 November 2011 - 08:58

Jan Stinnissen:

Hoi Eime, leuk dat je weer een berichtje schrijft. Wat doe je zoal in je vrije tijd? Het gesext sperma wordt dat daar ook 45 sec. ontdooit, of kan dat door de buiten temperatuur wat korter. Heb je ook al enkele skippy"s gezien of voor de auto gehad? Het team blijf je volgen.
    Groeten Jan

• 09 November 2011 - 10:51

Je Vader:

Ha kerel,
    Heerlijk om weer een berichtje te zien. Je hebt het wel naar je zin zo te lezen en dat ik ook belangrijk.
    Geniet er van en we tellen de dagen af dat je weer terugkomt.
    De groeten van half amersfoort. Het begint steeds meer door te dringen dat je niet thuis bent.
    We zijn toch wel een beetje jaloers, maar gunnen het je van harte.
    Stuif je ook te paard door de kuddes heen? Haha

Gr. Pa.

• 10 November 2011 - 14:22

Arinda:

Ha broertje,
    Ik kom er nu pas achter dat je een site hebt....
    Leuk om het een beetje bij te houden!!

Groetjes Arinda

• 10 November 2011 - 17:25

Niekarkertjes:

Hello there!!!

Hoest? Nog steeds aangenaam? Al emigreer plannen?;)
    We hopen dat alles goed met je gaat en dat we je snel weer in levende lijve mogen zien!
    P.S. we willen wel iets meer foto's zien hoor....!

• 10 November 2011 - 17:34

Niekarkertjes Nog X:

O en vergeet niet te gaan snorkelen! Rif genoeg daar en die kans heb je waarschijnlijk maar 1x!
    GENIET

• 11 November 2011 - 00:13

Marlies:

Hoi Eime;)

Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent! Is Australie leuk? Ik zit op dit moment ook een aardig eindje weg, op Curacao.. Zit er nu al 3,5 week. Over een weekje ga ik alweer naar huis, gaat snel zo'n maandje! hoe lang blijf jij? mis je Nederland al een beetje?
    Hopelijk hoor ik snel iets van je!

xx Marlies

• 11 November 2011 - 19:12

Ome Piet EnTante Pau:

Beste neef
    Honderden koeien die jij onder handen heeft dat moet wel een grote veestapel worden
    En wat denk je van die melk ?
    Vandaag of morgen ( duurt even natuurlijk kopen wij Melk van Eime From Holland)internationaal..
    Groetjes uit Ridderkerk en fijne dagen die je nog die je nog heb.

• 12 November 2011 - 13:36

Wilfred Dutch Farmer:

Hoi Eime,
    Wat leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Zijn de werkdagen te doen? het rijden van boer naar boer? groot aantal koeien per adres? genieten van het landschap? omgaan met die aussies? je ziet het, we willen veel weten wat je daar uitspookt. ik hoop dat je je goed kunt vermaken in het werk en daarnaast. Geniet ervan.

Wilfred 787