Het is weer Zaterdag - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu Het is weer Zaterdag - Reisverslag uit Heyfield, Australië van Eime voorthuijzen - WaarBenJij.nu

Het is weer Zaterdag

Door: eime

Blijf op de hoogte en volg Eime

17 November 2012 | Australië, Heyfield

Het is zaterdag avond als ik dit schrijf nog ff jullie laten weten hoe het gaat.
heb bijzondere dingen meegemaakt onder andere een roofvogel gered van een wisse dood.
En mijn opleidingskwaliteiten worden danig getest.
de jongen waar ik eerder over sprak heeft nu een paar dagen achter elkaar een paar koeien geinsemineerd.
Hij heeft er nog wel steeds moeite mee maar dat is logisch denk ik.
Neemt nu wel dingen van mij aan dus dat is wel goed hihi.
Ik heb nu een farm geruild met mijn baas en die deed ik ook last year.
He zij that hij heel goede results had van last jaar dus dat was wel leuk om te horen.
De koe die hij niet drachtig had gekregen het jaar daarvoor (hij doet zelf ook a i) had ik afgelopen jaar wel drachtig en in een keer.
So he was erg happy!!
het weer is iets colder nu rond de 22tot 24 graden wel jammer het was steeds zo lekker warm.
maar ja de regen is nu al ff niet meer gevallen i think zon week en nu zijn er alweer farmers busy met erigatie.
droogt snel op blijkbaar en er is weer veel gemaaid en in balen gestopt ronde balen.
doen ze hier dus ook gebruikern ze veel voor het jongvee in de winter.
we hebben er nu tussen de ochtend en nightronde in een farm bij waar we de heiffers doen.
zon 180 stuks we hope to do ze in 18 dagen dus we zien wel hoe het gaat
hij gebruikt cricket en een ambreed bull voor de holstein heiffers goed he.
nou ik ga snel slapen tot snel
groeten me

  • 17 November 2012 - 14:56

    Ome Piet:

    Hallo neef,hoe is het met je ?
    Volgens mij heb je het nog steeds druk met al die koeien en zal T.Z.T weer een geboorte golf opleveren.
    Geboorte is misschien niet het juiste woord maar je weet wat ik bedoel ,en engels is niet mijn sterkste kant.
    Hartelijke groet van Tante en ome PIet en tot de volgende keer Doei.

  • 17 November 2012 - 17:12

    Paps:

    Ha Jongen,

    Ik ben slager geweest en ik dacht dat ik het jargon wel kon volgen, maar zelfs ik ben af en toe de lijn kwijt.
    Maar ik lees wel heel veel enthousiasme en liefde voor het vak. Anders houd je dit ook niet vol.

    Ik hoop dat je dit jaar ook weer een goed werk kan doen, maar wat moeten die boeren dan volgens jaar?

    Hier gaat alles zijn gangetje. Ik voel me stukken beter en ma en ik zijn bij Stef in je huis wezen kijken.
    Daar gaat het ook goed zo te zien. Alleen had ik het koud. :-)

    Nou geniet er van en wij liggen alweer te wachten op de volgende blog.

    Groeten je vader. (en je moeder, zussen en natuurlijk een lik van Rocko)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Heyfield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2012

Wat een HITTE!!!!!!!!!!

23 November 2012

Sorry dat het zo lang duurde

17 November 2012

Het is weer Zaterdag

14 November 2012

Alweer woensdag

10 November 2012

drukke week geweest
Eime

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12222

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: